13 Ocak 2016 Çarşamba

Ortaöğretimde Rehberlik Hizmetlerinin Özellikleri , Kapsamı ve Amaçları nelerdir ?

Ortaöğretimde Rehberlik Hizmetlerinin Özellikleri nelerdir ?

1. Ortaöğretim Kurumları temel eğitime göre genellikle daha büyük daha karmaşık ve daha heterojendir. Rehberlik hizmetlerinde grubun özellikleri ve gereksinimlerini karşılayacak programlar hazırlanıp geliştirilmesi gerekmektedir.

2.Öğrenciler sadece bir öğretmenle değil ilkokulda olduğu gibi değildir. Birçok öğretmenliği etkileşimi girerler ve öğretmenlerin değişik yaklaşan tarzları yöntem ve teknikleri ile karşı karşıya kalmaktadırlar rehberlik hizmetlerinde sorumluluk bir öğretmende değil öğretmenlere paylaştırılmış durumdadır.
 

3.Lise yılları , gençler için karar verme yılları olarak bilinir. Yüksek öğrenime devam edip etmemek devam edilecek ise hangi üniversite hangi bölüme devam edilir . Yada hangi iş alanına girileceğini öğrenci karar vermelidir.
 

4.Ortaöğretim konu ağırlıklıdır , öğrencinin akademik başarısı ödevlerinde ve sınavlarında aldığı puanlar oldukça önem taşımaktadır, ancak aynı zamanda öğrencinin gelişim ve sosyalleşme ruh hali sağlığı önem verilmesi için rehberlik çalışmaları akademik programlar bütün değiştirilip uygulanmalıdır.
 

5.Ergenlerde bir grup içinde birlikte olma duygusu önem taşıyan bir ihtiyaç durumudur. Okulda bir okul spor takımı kurulması , tiyatro topluluğu veya halk oyunları ekibi oluşturulması birliktelik ruhu oluşturulması için fırsatlar sağlar ve sosyal becerileri geliştirildiği bir alandır.
 

6.Ergin bir birey olarak kabul edilip ,önemsenmek çok hoşuna gider ve kabul görmek ister bir yetişkinle yaklaşımlı özel bir ilişki geliştirme Onun için oldukça önem taşımaktadır. Bir başka madde ortaöğretimde gelişimsel rehberlik esastır Ergen'in içinde bulunduğu döneme özgü gelişim görevlerinin başarmasını ya da başarmasına yardımcı olacak bir ortamı yaratmak gerekmektedir.  Bunun yanısıra düzeltici hizmetler krize müdahale program çözümü gibi kısa süreli yardım çalışmaları da yapılabilir ve hizmet olarak sunulabilecek hizmetlerdir.
 

Ortaöğretimde rehberliğin amaçları ve kapsamı nelerdir ?
 

1.Ortaöğretimde Bireyin kendi fiziksel ve zihinsel yetenekleri kapsamında hoşlandığı ve yapmak istemediği faaliyetleri İhtiyaçları ve sorunlarını , kişinin hayattan neler beklediğini , bireyin tutum ve değerlerinin tanıması için yardımcı olmak rehberliğin görevidir .

2.Rehberlik bireyi toplumda gelişme olanakları farklı eğitim ve meslek alternatifleri sosyal gelişme yardımcı olacak olanak ve imkanlar hakkında bilgi vermek zorundadır bu hizmetler Bilgi verme yönetim ek yerleştirme ve oryantasyon yani tanıtmak hizmetlerini kapsamaktadır.

3.Rehberlik bireylerin karar aldığı durumlarda daha bilinçli davranmasını , ölçülü davranmasını dış baskılardan ve iç çatışmalardan uzak kalmasına Kendi sorunlarını kendi başına çözebilen Biri haline gelmesine yardımcı olmakla görevlidir.


 4.Rehberlik Ergen'in kişilik bütünlüğünü kazanmasına yetişkinlerin iş dünyasına hazırlanması özel yeteneklerini geliştirmesi keşfetmesi kendini dil ve sanatla ifade edebilmesi yükseköğrenimi hazırlanmasında yardımcı olmakla görevli ve çok önemli bir alandır.

sevgiyle kalın....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder