Problem Alanlarına Göre Rehberlik Türleri
Gelişimsel yaklaşıma göre bireyin gelişim
süreklidir ve bütündür ancak Uzmanlar kolaylık olsun diye genel nitelikleri
dikkate alarak bu gelişim eğitsel mesleki kişisel gelişim alanlarına yönelik
rehberlik hizmetleri olarak sınıflandırılmaktadırlar. Elbette ki bu gelişim
alanlarının sınırlarını tam olarak belirleyebilmek veya birbirinden soyutlamak
mümkün değildir. Örneğin öğrencinin gerçekçi bir benlik kavramı geliştirmemiş
olması kişisel rehberlik alanının kapsamında ele alınması durumundadır, ancak
benlik kavramı çocuğun akademik başarısını eğitsel ve mesleki planlarını ve
seçimini etkileyen bir durumdur Dolayısıyla eğitsel ve mesleki rehberlik
kapsamında da yer alabilir. Yeşilyaprak 2003
Kişisel sosyal rehberlik: Kişisel rehberlik bireyin kendileri ile ilgili kişisel problemlerin çözümü için yapılan yardımlar olarak tanımlanabilir.
Kişisel sosyal rehberlik: Kişisel rehberlik bireyin kendileri ile ilgili kişisel problemlerin çözümü için yapılan yardımlar olarak tanımlanabilir.
Kişisel rehberlik öğrencinin kendini tanıması anlaması üstün ve sınırlı günleri ile kendini kabul etmesi ve
gelişmesi Kendine güvenen kişiler arası ilişkilerde becerikli ki kişisel ve
sosyal yönden dengeli ve uyumlu bir birey olarak yetişmesini yardım
hizmetlerini kapsar. Kısacası bireyin duygusal zekasını geliştirmeye yönelik
hedefleri vardır. Örneğin öğrencilerin kişisel sosyal gelişmelerine yönelik
olarak uygulanan etkileşim grupları ,sosyal beceri eğitimi, girişkenlik eğitimi
,özsaygı yükseltme programları gibi özel programlar kişisel sosyal rehberlik
hizmetleri arasında yer alır. Yeşilyaprak 2003
Kişisel sosyal rehberlik hizmetlerinin kapsamları:
Kişisel sosyal rehberlik hizmetlerinin kapsamları:
-Atılganlık / girişkenlik
eğitimi
- iletişim becerileri
-eğitimi problem çözme becerileri
-kaygıyla baş etme
-Öfkeyi kontrol etme
-karar verme becerileri
-çatışma çözme becerileri
-benlik
saygısı geliştirme
-Özgüven geliştirme
-stresle başa çıkma becerileri
-zaman
yönetimi becerisi
-günlük yaşam becerileri eğitimi
-sosyal beceri eğitimi
-duygularını tanımlayabilme ve kontrol edebilme
-kimlik ve kendini tanıma
-karşı
cinsle iletişim
-aile ile iletişim (Şahin 2004 Yeşilyaprak 2003)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder