14 Haziran 2016 Salı

İlkokul 2.Sınıf Sene (Yıl) Sonu izleme ve Değerlendirme Raporu 2016

2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YÜCETEPE İLKOKULU 2-E SINIFI SENE SONU İZLEME DEĞERLENDİRME FALİYET RAPORU
2015 – 2016 Eğitim Öğretim yılının döneminde yapılan çalışmalar genel olarak değerlendirildi.  İki dönemde de tüm derslerin yıllık planlara uygun olarak işlendiğini, planlanan kazanımların tamamının işlendiğini, öğrencilerin çoğunluğunun kazanımlara ulaştığını ve konularda herhangi bir geri kalma durumu olmadığı,

Eğitim Öğretim boyunca ders işlenişlerinde öğrenci merkezli etkinliklere ağırlık verildiğini, yapılandırmacı yaklaşım da dikkate alınarak etkinlikler hazırlandığını, bu etkinliklerin hem derslerin işlenişini daha zevkli hale getirdiğini, hem de öğrenmenin daha kalıcı olmasını sağladığı,

İkinci dönemde ilk dönemde uygulanan çalışmaların devam ettirildiği, Hayat Bilgisi ve Türkçe derslerinde dikte çalışmalarına ve okuduğunu anlama konularına daha fazla ağırlık verildiğini, Başarısız olan öğrencilerin velileriyle belirli aralıklarla sürekli görüşülmesinin daha faydalı olduğu ,Sınıf başarısı için öğrencilerin takip edildiği, ödev verilmişse kontrol edildiği, planlı çalışıp çalışmadığının takip edildiği özellikle öğrencilere kitap okuma alışkanlığı kazandırılması için ödüllendirme çalışmalarının yapıldığı, Eğitim Öğretim boyunca yapılan veli toplantılarında, velilerin sağlıksız yiyecekler konusunda uyarıldığını, velilerin de buna özen gösterdiğini ve beslenme çantasında genellikle velilerin kendi hazırladıkları yiyeceklerin yer aldığı,
Okulda yılsonuna doğru sosyal etkinlikler kapsamında tiyatro, sinema ve gezi gibi etkinliklerinde yapıldığı, Değerler Eğitimi ile ilgili yapılan çalışmaların planlamalara uygun olarak yapıldığı ve zamanında raporların idareye teslim edildiği
Ölçme değerlendirme çalışmalarının belirlenen şekilde sürdürüldüğü, her tema ve ünite sonunda kazanımlara ulaşma düzeylerinin belirlenmesi için ölçme değerlendirme çalışmaları yapıldığı ve gerekli görülen konuların tekrarlanarak sınıf başarı seviyesinin daha üst düzeye ulaştırılması için çalışılmalar yapıldığı,
Öğrencilerin okuma alışkanlığı kazanmaları için gerekli tedbirlerin alındığı, Türkçe dersinin haftada bir saatini serbest okumaya ayıracak şekilde planlandığı, sınıf kitaplığının yanı sıra okul kütüphanemizden de etkin şekilde yararlanmalarının sağlandığı, sonucuna varılmıştır.                                
Ahmet DALKIRAN
2-E SINIFI ÖĞRETMENİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder