13 Şubat 2016 Cumartesi

Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testi ve Cevap Anahtarı Kpss Hazırlık



                              Öğretim Yöntem ve Teknikleri Testi

1. Kalabalık gruplara kısa zamanda çok bilgi vermek isteyen bir öğretmenin aşağıdaki hangi Öğretim stratejinin kullanması daha uygun olur?
A) Düz anlatım stratejisi                       B) Sunuş Stratejisi                    C)Buluş stratejisi        
D) Araştırma inceleme stratejisi            E)Örnek olay yöntemi

2.  I. Konuların tamamen öğretmen tarafından anlatılmasını içerir
II.Kalabalık bir gruba kısa sürede çok bilgi vermek için kullanılır
III.Öğrenci pasif dinleyici konumundadır
IV. İşitsel yolla bilgi verilir
Yukarıdaki özellikleri verilen öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sunuş stratejisi                   B)Soru cevap                  C)Tartışma
D)Düz anlatım                         E)Buluş stratejisi

3. Aşağıdakilerden hangisi düz anlatım yöntemi nin etkili olması için yapılması gereken davranışlardan birisi değildir?
A)Öğretmen anlatılan konuyu mümkün olduğu kadar somutlaştırmalı
B)Anlatımı sorular sorularak desteklenmeli
C)Öğretmen sınıf disiplinini sağlamalı  
D)Öğretmenin kullandığı dil öğrenci düzeyine uygun olmalı
E)Öğrenciler anlatılacak konuya daha önceden hazırlanıp derse gelmeli

4. Öğretmenin öğrencilerinden seçtiği iki ayrı gruba bölerek diğer öğrencilerin Karşısında bir konuyu tamamen zıt fikirleri benimseyerek savunmalarını istemiştir.
Öğretmenin uyguladığı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
A)Seminer       B)Panel            C)Zıt panel         D)Forum          E)Münazara

5. Bir öğretmenin herhangi bir problemin çözümünde öğrencilerin görüşlerini almak istediğinde aşağıdaki Öğretim tekniklerinden hangisini kullanması daha uygun olur?

A)Buluş stratejisi                     B)Kolegyum              C)Beyin Fırtınası
D)Zıt panel                             E)Seminer

6. Öğretmenin öğrenciler arasında meydana gelen bir sorunu sınıf ortamında geçirerek sorunun çözümüne yönelik öğrencilerin görüşlerini almıştır.
Öğretmenin uyguladığı öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
 A)Anlatma             B)Tartışma                   C)Problem Çözme                 
D) Örnek olay         E)Drama

7. Belirli bir konuda öğretmen veya başka bir uzman kişinin izleyicileri bilgi verilmesini içeren Öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A ) Düz anlatım                       B)Konferans                    C)Sempozyum
D)Panel                                  E)Münazara

8. Disiplin kavramı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
A) Disiplin kurallarına uyulmadığında mutlaka ceza verilmelidir.
B) Disiplin zaman içerisinde içselleştirme bilecek bir alışkanlıktır.
C) Disiplin bütün sistemler için vazgeçilmez bir süreçtir.
D) Sınıf disiplininin en önemli parçası öğretmenin disiplin anlayışı uygulamalarıdır:
E) Disiplinin en az iki boyutu olmalıdır.

9. Öğrencilerine YGS sınavına ilişkin bilgi vermek amacıyla öğretmenin sınıfta geçirdiği sınav uzmanının öğrencileri bilgi aktarmıştır.

Öğretmenin uyguladığı öğretim tekniği aşağıdakilerden hangisidir?
A) Düz anlatım              B) Konferans          C) Sempozyum
D) Panel                       E) Münazara

10. Öğrencilerin pasif dinleyiciler konumunda olduğu ve işitsel yolla bilgi verilen öğretim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
 A) Sunuş stratejisi           B) Soru cevap                   C) Tartışma
D) Anlatım                      E) Buluş stratejisi


CEVAP ANAHTARI




1B 2D 3E 4E 5C 6D 7B 8A 9B 10D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder