1. c. Araştırma-İnceleme Stratejisi (Araştırma
İnceleme Yoluyla Öğretim Yaklaşımı)
Dewey tarafından ortaya atılmıştır. Öğrencinin
problem çözme becerisini kullanarak bilimsel yöntemi izlemesini sağlayan bir
Öğretim yoludur.
Bu yaklaşımda öğrenci problemi tanımlar , çözüm için geçici çözüm yolları geliştirir , veri toplar , verileri değerlendirir ve çözüme ulaşır.
Öğrenci konularla ilgili problemlerin çözümüne ulaşmakla kalmaz karşılaşabileceği benzer problemlerin çözüm yolunu da öğrenir. Araştırma stratejisinde öğretmen ön bilgi vermesi tümüyle öğrenci etkindir. Öğrenci tüm bilgilere kendisi ulaşır öğretmen rehberdir.
Araştırma yoluyla öğretim öğrenci üst düzey düşünme becerilerini kazandırır. Bu nedenle öğrencinin üst düzey performans göstermesi gerekir.
Bu strateji bilimin anlaşılmasını yaratıcı düşüncenin kullanılmasını, bilgi incelemeyi analiz etmeyi ve üretime becerilerini geliştirir.
Bu yaklaşıma uygun bir araştırma beş aşamadan oluşmaktadır.
Bu yaklaşımda öğrenci problemi tanımlar , çözüm için geçici çözüm yolları geliştirir , veri toplar , verileri değerlendirir ve çözüme ulaşır.
Öğrenci konularla ilgili problemlerin çözümüne ulaşmakla kalmaz karşılaşabileceği benzer problemlerin çözüm yolunu da öğrenir. Araştırma stratejisinde öğretmen ön bilgi vermesi tümüyle öğrenci etkindir. Öğrenci tüm bilgilere kendisi ulaşır öğretmen rehberdir.
Araştırma yoluyla öğretim öğrenci üst düzey düşünme becerilerini kazandırır. Bu nedenle öğrencinin üst düzey performans göstermesi gerekir.
Bu strateji bilimin anlaşılmasını yaratıcı düşüncenin kullanılmasını, bilgi incelemeyi analiz etmeyi ve üretime becerilerini geliştirir.
Bu yaklaşıma uygun bir araştırma beş aşamadan oluşmaktadır.
Bu aşamalar şöyle sıralanır:
1.Problemin hissedilmesi
1.Problemin hissedilmesi
2.Problemin
tanımlanması
3.Hipotezlerin
kurulması
4.Verilerin
toplanması
5.Verilerin
Analizi hipotezlerin sınanması ve sonuçlara varılmasıdır.
Araştırma inceleme yoluyla öğretim de öğrenciler problem çözme becerisi ve bunun yanı sıra gelecekte karşılaşabilecekleri problemleri tahmin etme, onları nasıl çözebileceğini dair fikir yürütme becerisi de kazanır.
Araştırma inceleme yoluyla öğretim'de öğrenci tamamıyla etkindir. Araştırır sorgular problem çözme sürecinin kullanarak bilimsel süreci öğrenir. Böylelikle üst düzey davranışları ve düşünme becerileri kazanır.
Öğrencinin var olan bir bilgiye öğretmenin rehberliğinde ulaşarak problem çözmeyi öğrenmesi beklenir. Bu nedenle tümevarım kullanılır.
Araştırma yoluyla öğretim lise öğrencinin problem çözme sürecinin ve becerisini kullanarak araştırma, sorgulama ve rapor hazırlama becerilerini öğrenmesi yani bilimsel yöntemin benimsemesi önemsenir. Böylelikle hem tümevarım hem de tümdengelim kullanılabilir.
Araştırma inceleme yoluyla öğretim de öğrenciler problem çözme becerisi ve bunun yanı sıra gelecekte karşılaşabilecekleri problemleri tahmin etme, onları nasıl çözebileceğini dair fikir yürütme becerisi de kazanır.
Araştırma inceleme yoluyla öğretim'de öğrenci tamamıyla etkindir. Araştırır sorgular problem çözme sürecinin kullanarak bilimsel süreci öğrenir. Böylelikle üst düzey davranışları ve düşünme becerileri kazanır.
Öğrencinin var olan bir bilgiye öğretmenin rehberliğinde ulaşarak problem çözmeyi öğrenmesi beklenir. Bu nedenle tümevarım kullanılır.
Araştırma yoluyla öğretim lise öğrencinin problem çözme sürecinin ve becerisini kullanarak araştırma, sorgulama ve rapor hazırlama becerilerini öğrenmesi yani bilimsel yöntemin benimsemesi önemsenir. Böylelikle hem tümevarım hem de tümdengelim kullanılabilir.
Örnek Soru:
Kerim Öğretmen öğretim sürecinde öğrencilerin bilimsel
süreci kullanarak problemlere çözüm üretmeleri için Kitle iletişim araçlarından
çocuklara yönelik programların arttırılmasını sağlamak amacıyla yetişkinlerin
konuya dikkatini çekebilecek bir çalışma hazırlamalarını ister.
Bu çalışma için öğrencilerin aşağıdaki öğretim yaklaşımlarından hangisini kullanması en uygun olur?
A) Sunuş B)Buluş C)Araştırma D)Tam öğrenme E)Programlı öğretim
Bu çalışma için öğrencilerin aşağıdaki öğretim yaklaşımlarından hangisini kullanması en uygun olur?
A) Sunuş B)Buluş C)Araştırma D)Tam öğrenme E)Programlı öğretim
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder